luni, 26 martie 2007

liviu man iese la rampa

Dupa eliberarea sa, Liviu Man a acordat un interviu jurnalistului Ioan Cezar, publicat in Ziua. Totodata, el a sustinut si o conferinta de presa la biroul avocatului sau, Mihai Neamt, despre care puteti citi detalii pe blogul lui Andrei Crivat. In interviul sau, Liviu Man povesteste despre presiunile facute asupra sa si a altora, in acest caz, si spune ca va vorbi mai multe, pe 28 martie, in fata Comisiei Parlamentare pentru Abuzuri. "Miercuri, 28 martie, am fost chemat in plenul Comisiei Parlamentare pentru Abuzuri din Camera Deputatilor, iar acolo voi detalia toate aceste abuzuri, cu ajutorul avocatului meu, care stapaneste mai bine aceste date. Pana atunci, va pot spune doar cateva abuzuri mai grosolane. Primul a fost ca din 5 decembrie 2005, de cand a inceput urmarirea penala impotriva noastra, si pana la 30 octombrie 2006, cand am fost retinuti, nu am fost informati de aceasta actiune, desi legea prevede clar obligativitatea aceasta. Nu am fost chemati niciodata sa dam declaratii, nimic. O paranteza: urmarirea penala a inceput ca urmare a unei singure plangeri, impotriva unui singur om (Ioan Otel). Cu toate astea, ne-au fost puse sub ascultare telefoanele tuturor. Apoi, judecatoarea Adriana Ilies, care a semnat mandatul de arestare in 30 octombrie 2006 pentru cinci dintre noi, s-a pronuntat si in decembrie asupra prelungirii mandatului, desi legea nu-i permite acest lucru. Absolut "intamplator", din zeci de judecatori disponibili, tot ea a semnat si mandatul de arestare pentru Aurelian Grama si Dan Parcalab, in ianuarie. O "coincidenta", desigur... Apoi, am fost tinuti la izolare 60 de zile, desi legea nu permite acest lucru. Am aflat ulterior, nici chiar condamnatii care produc tulburari majore in inchisoare nu pot fi tinuti la izolare mai mult de 10 zile. S-a incercat astfel o presiune suplimentara asupra noastra", spune Man.

Niciun comentariu: