vineri, 8 august 2008

directorul Barbul - între neştiinţă şi neputinţă

Personal, nu cred că Vasile Barbul este rău intenţionat. E pur şi simplu un incapabil. Un exemplu de director care nu-şi poate depăşi condiţia de neştiutor. Conduce Direcţia de Servicii Publice. Şi atât. Vrea să pară muncitor, şi chiar este pe alocuri, nimic de zis. Şi atât. Este salutat cu apelativul dom' director, pe holurile Primăriei, dimineaţa, de unul, altul, care cum mai are nevoie de o basculă, un asfalt, ceva. Şi atât. În rest, n-are nicio treabă cu administraţia. Veţi zice că am ceva cu el, că mi s-a pus pata. Şi aveţi dreptate. În toţi aceşti ani, de când gestionează, între ghilimele, a se înţelege, problema circulaţiei din Municipiu, nu ne-a arătat decât că se pricepe să dea explicaţii despre modul în care se poate reduce aglomeraţia din oraş. Nimic concret. A introdus o droaie de semafoare, care de care mai tâmpit şi incredibil de prost gândit, al căror efect a fost o aglomerare şi mai mare a autovehiculelor în anumite zone. Arterele nu s-au descongestionat. Din contră. Introducerea unor semafoare a dat naştere unui trafic infernal. Barbul ne dă explicaţii. Ne prezintă studii de trafic să ne arate câte maşinit trec într-un interval orar printr-o intersecţie. O justificare pentru introducerea unui nou semafor. Voi fi din nou rău şi voi spune că trebuie cheltuiţi nişte bani. Firma din Ungaria, că noi stăm slab la electronică, ce asigură funcţionarea semafoarelor, mai are nevoie de câte o lucrare nouă. Iar directorul Barbul e omul ideal, sub conducerea căruia se pot lua cele mai năstruşnice măsuri. Să fiu şi mai rău. Pentru cine cunoaşte bd-ul Decebal, exemplul meu va fi elocvent. Până în urmă cu câţiva ani, singura problemă mai serioasă a zonei era legată de accesul în bulevard, de pe strada G. Coşbuc. Era dificil a vira stânga. Barbul, hop, are soluţia. Un semafor. Bravo, au zis unii. Gata cu aglomeraţia. Greşit. Foarte greşit. Bulevardul s-a aglomerat incredibil de mult. Cum? Simplu. Cei care intră în oraş, pe la Podul Decebal, trebuie să stea la o intersecţie în plus, coada ajungând până pe pod. Asta blochează accesul unor maşini la benzinăria din zonă. Mai mult, unii, o taie prin benzinărie, spre a scurta timpul de aşteptare, punând în pericol pietonii. Apoi, cei care vin dinspre Semilună. Au un semafor în plus, iar după ce stau zeci de secunde la roşu, nu fac decât 50 de m şi se lovesc de un altul, la Podul Decebal. Semafor după semafor, din 50 în 50 de m. Bine, veţi spune, dar măcar are acces în bulevard puhoiul de maşini venit de la Spital. Nimic mai greşit. Urmăriţi cu atenţie, la orice oră din zi, şi veţi vedea că la semafor nu aşteaptă mai mult de 8 - 10 maşini. De cele mai multe ori, doar 4 - 5. Care maşini aşteaptă exact 90 de secunde pentru a vira stânga. Deci pentru cele câteva maşini, aşteaptă multe alte zeci. În plus, foarte frecvent se formează cozi ce se termină în intersecţia de la Meda, blocând accesul de pe strada Dragoş Vodă spre stânga. La asta se mai adaugă şi lebeniţarii care vând direct în stradă şi tacâmul este complet. Evident, nici cu ăştia Barbul nu reuşeşte să facă nimic. Nici măcar să ceară sprijinul Poliţiei pentru a stopa acest gen de comerţ primitiv. În fine, sunt foarte rău, recunosc. Însă nu mă pot opri aici. Barbul se vrea primar. Mi-a şoptit o păsărică, nu spun care, că ar avea sprijin tocmai de la şeful cel mare. Om vedea dacă îl duce mintea pe Barbul până la a conduce urbea. Deocamdată nu este în stare să gândească eficient anumite lucruri simple. Cum ar fi eliminarea stupizeniei de la "Buclă". Un semafor fără noimă. Un semafor lângă un soi de sens giratoriu. Pentru ce? Pentru accesul celor câteva maşini de pe str. Iuliu Maniu. Care ar putea foarte bine vira dreapta, face sensul şi a se înscrie în câteva zeci de secunde (pe care, oricum, le petrec la semaforul actual), pe str. Victoriei, în sensul dorit. Astfel nu ar mai sta zeci de maşini venite de pe mai multe străzi, la semafoarele de la "Buclă". Sper că într-o zi se va renunţa la stupizenia asta. La fel cum sper că Barbul va avea un moment de luciditate şi va realiza că după orele 22, semafoarele trebuie să funcţioneze cu galben intermitent. Să nu mai stea câte o maşină, două, în intersecţie, la miezul nopţii, până se face verde. Iar acum să trec la subiectul de la care am pornit. Închiderea parţială a bd-ului Republicii. În primul rând, în partea sudică, la sensul giratoriu care intersectează Republicii cu Unirii, nu se specifică din capul locului că strada e blocată la câteva zeci de metri mai încolo. Ajungi la Liceul Sportiv, hopa, trebuie să faci dreapta. Străduţe ca vai de mama lor, unde îţi verifici starea suspensiilor de zici că nu-i adevărat. Insişti să ajungi în Republicii, toate ieşirile blocate. Pe străduţele din spatele magazinului Ursus, dezastru. Late de un metru, cu două roţi pe bordura înaltă, cu altele două aproape de maşinile parcate pe respectivele străduţe. Infern. Evident, pe nimeni nu interesează. Să se descurce fiecare cum poate. Partea cea mai gravă e că în intersecţia Republicii cu Traian, semafoarele funcţionează, deşi una dintre căi e blocată. Azi dimineaţă, cineva l-a sunat pe marele director, sesizându-i anomalia. Evident, a fost incapabil să oprească semafoarele. Nu ştiu ce explicaţie legată de Poliţie... Incredibil. Nici măcar atât nu a reuşit să facă. Să oprească nişte semafoare. Iar dacă mai trebuia demostrat ceva, atunci haideţi să vedem nişte imagini surprinse în seara asta în intersecţia respectivă. Semaforul funcţionează, cu accesul în faţă, oprit, prin acele indicatoare galben - roşii. Maşinile sosesc în intersecţie şi se aliniază inclusiv pe banda pentru mersul înainte. Şi maşinile se adună... La verde, dau să meargă, însă... surpriză! Accesul blocat pentru mersul înainte. Era greu să se presemnalizeze cu câteva zeci de metri lucrarea asta, pentru ca şoferii să poată lua măsuri din timp. Se trece la varianta indicată de discul albastru. Disc ce se află dincolo de intersecţie şi nu înaintea ei. Obligatoriu la stânga. Maşinile fac toate la stânga. Inclusiv cele de pe banda de alături. Care au roşu la semafor. Acum ce să aleagă şoferii? Să stea la roşu sau să treacă, din moment ce unii virează deja la stânga? Fac la stânga, deşi au roşu. În final, se face verde şi pentru banda din stânda. Trece o maşină. Că atât a mai rămas. Iar pentru secundele de verde la stânga, când nu trece nimeni, aşteaptă multe alte maşini pe bd. Traian. Cel mai grav lucru în toată povestea este acela că directorul Barbul a fost sesizat în legătură cu aspectele acestea, dar s-a dovedit incapabil să le soluţioneze. Ce e atât de greu să opreşti un semafor? În cel mai rău caz, îl scoţi din priză. La fel cum ar trebui şi Barbul scos din priză şi schimbat.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Catastrofal acest Barbul. Si e protejatul lui Anghel? Buna alegere. Bun succesor.

amatorul spunea...

Si daca cele prezentate mai sus ar incheia sirul de anomali stradale, m-as sterge la frunte, as zice "asta e" si as merge linistit mai departe. Dar nu pot, nu pot pentru ca nu ma lasa alti participanti la trafic imbatati de cap de aceleasi semafoare destepte. Cand sunt in trafic ma rog sa nu mai dau de cate un tronson blocat brusc si sa nu stau de trei ori la verde pana sa pot trece si eu "reduta". De ceva vreme, am inceput sa ma rog si sa nu mai prind semafoare cu verde spre dreapta si sa fie nevoie sa astept dupa cel din fata mea, incadrat pe banda, dar care vrea in fata, nerespectand culoare semaforului si care argumenteaza ca sageata de pe carosabil ii da voie sa fie acolo. Si uite asa, conducand prin baia mare am ocazia s-o tin tot intr-o ruga.