miercuri, 23 mai 2007

Găinăriile consilerilor locali Baia Sprie s-au lăsat cu dosare penale. Speriaţi, unii s-au ales cu şocuri psihice.

"Minorele evenimente"... penale

Anul trecut, pe când îşi petrecea o frumoasă vacanţă de vară în însorita staţiune Băile Herculane, consilierul Ioan Chiorean s-a gândit şi la cele de acasă, adică la şedinţele comisiilor de specialitate, la care nu a putut lua parte. Însă, bunul său coleg, Ferencz Hitter, preşedintele comisiei de buget – finanţe, s-a gândit să îl ajute pe cel care, împiedicat de ispita băilor termale, a absentat de la importantele şedinţe. Astfel, el l-a trecut pe Ioan Chiorean pe lista celor prezenţi, pentru care a şi semnat pe borderoul proiectelor de hotărâre. Revenit acasă, Chiorean s-a putut bucura de cei aproape 200 lei pe care i-a încasat imediat. Evident, un concediu este costisitor şi trebuie să pui ceva de-o parte şi la întoarcere. Senatorul Ioan Corodan a depus un denunţ penal la Parchet, iar Chiorean a fost cercetat penal. Evenimentul l-a marcat, provocându-i o cădere psihică.

Într-o perioadă foarte tulbure pentru apele PRM, Ioan Chiorean a dezertat din partid şi s-a înscris în PSD, unde îi urmează îndeaproape sfaturile viceprimarului Octavian Cerneştean. Coincidenţă sau nu, senatorul PRM Ioan Corodan a depus la Parchet un denunţ penal pe numele consilierului Ioan Chiorean, arătând faptul că acesta a încasat pe nedrept anumite sume de bani din bugetul local, deşi el nu a participat la cele trei şedinţe pentru care a fost plătit. Colegii lui, ne-au confirmat cele întâmplate. "Concret, consilierul Chiorean a fost plătit de Consiliul Local fără a participa la şedinţele de comisii şi şedinţa ordinară. A fost pontat ca prezent, iar semnătura lui apare pe anumite acte. A beneficiat de nişte bani pe care nu îi putea lua, decât în afara cadrului legal. Eu am fost poliţist, ştiu ce înseamnă treburile astea. După cum sunt acum remuneraţiile, se iau în jur de 4 milioane lei vechi pe lună. Aflând despre acest aspect, senatorul Corodan, pe atunci membru PRM, a sesizat organele de urmărire penală. Asta s-a legat de plecarea lui Chiorean din PRM. Am auzit de problemele psihice ale lui Chiorean. Cred că ele se datorează presiunilor politice la care l-a supus Corodan, dosarului respectiv şi, mai nou, presiunilor viceprimarului Octavian Cerneştean, de când Chiorean a trecut la PSD", a declarat consilierul Mircea Ardelean.

Şoc psihic

Mai mulţi consilieri locali au venit în sprijinul ideii că internarea lui Chiorean a plecat de la acest scandal. Spre exemplu, consilierul Ionel Dragoste Mâţan, cel care a dat declaraţii de martor în dosar, ne-a spus că Ioan Chiorean s-a ales cu un şoc psihic în urma denunţului lui Corodan. "Este adevărat că am dat declaraţii în dosar, dar vă spun doar ceea ce îmi amintesc. Consilierul Chiorean a fost plecat din localitate. În timpul celor două şedinţe a fost consultat telefonic asupra problemelor care se discutau. Problema era că nu se putea vota, viind prezenţi doar doi consilieri din cinci. Trebuia o prezenţă de jumătate plus unul ca proiectele să poată trece. Atunci nu exista o reglementare expresă care să prevadă această posibilitate, dar acum există. Nu ştiu cine a semnat în locul lui, probabil Hitter, preşedintele comisiei de buget – finanţe. Banii s-au încasat, eu ştiu că da. Însă acum lucrurile s-au clarificat, iar dosarul penal finalizat. Din treaba asta, s-a ales cu un şoc psihic. El nu se aştepta la un denunţ penal. El crede că şi-a făcut treaba", a spus Mâţan. Acum câteva luni, dosarul s-a finalizat, iar Chiorean a primit NUP şi o amendă administrativă. Am încercat să aflăm şi părerea binefăcătorului Hitter, însă acesta, după ce a aflat subiectul discuţiei, ne-a închis cu neruşinare telefonul în nas, fără nicio explicaţie.

Boabe de fasole expirate

Primarul Valer Barboloviciu consideră că vorbim despre un eveniment minor. Aşa ceva nu se întâmplă în Baia Sprie. "Este un gest josnic, într-adevăr. Semnătura lui apare pe procesul – verbal al şedinţei de comisie. Evident că el nu trebuia semnat. Însă nu e o chestie penală. Mai mult o greşeală, comisă fără intenţia de a frauda bugetul local. Pentru o omisiune sau o greşeală nu poţi avea un dosar penal. Nu poate fi vorba de aşa ceva. Este un eveniment minor. Este o excepţie, aşa ceva nu se întâmplă între consilieri. Nu ştiu de ce scrieţi despre asta şi nu vă ocupaţi de subiecte care interesează pe mai mulţi oameni", a declarat Barboloviciu. După care, ne-a sunat el pe mobilul redacţiei, pentru a face nişte precizări, contrazicând în acest fel teoria evenimentului minor, pe care ne-o argumentase câteva minute mai devreme. "Cei care vă sesizează lucruri de acest gen sunt nişte păduchioşi. Se dau mari că luptă împotriva corupţiei. Nu văd că sunt şi ei pătaţi? Nu sunt mai mult decât nişte boabe de fasole expirate. Preşedintele partidului lor a semnat în mai multe rânduri condica în locul lor. Nu dau nume, se ştiu ei care sunt", a completat Barboloviciu, prin ironizarea numelui lui Traian Băsescu, el făcând referire evidentă la consilierii PD. Până la urmă, tot semnează unii pentru alţii. Ne-am lămurit.

"Semnează unii pentru alţii"

În apărarea sa, consilierul Chiorean a încercat să ne demonstreze că el a fost prezent la acele şedinţe, prin intermediul... telefonului mobil. Colegii săi nu au contenit să îl informeze cu privire la tot ce s-a discutat. Parcă îl vedem pe Chiorean, cocoţat pe o saltea pneumatică, dând indicaţii economico – financiare, colegilor din comisia de buget – finanţe. "E clarificată toată situaţia. Dosarul s-a soluţionat cu neînceperea urmăririi penale, iar eu am primit o amendă. Nu ştiu ce fel de amendă. Amendă... amendă. Cazul s-a terminat, acum nu ştiu de ce trebuie să mai scormoniţi după tot felul de chestiuni. Nu s-a întâmplat nimic. Un coleg a semnat pentru mine şi atât. A fost vorba de 1,9 milioane lei vechi. Eu nu am rugat pe nimeni să facă asta. Nu am ştiut că nu se poate proceda aşa. Eram consilier mai nou, doar de 2 – 3 luni în funcţie. A semnat preşedintele comisiei. Dar, să ştiţi că eu am ţinut tot timpul legătura telefonic cu cei care participau la şedinţă şi ştiam tot ceea ce se discuta. Asta se mai întâmplă, să semneze unii pentru alţii. Problema cu denunţul a apărut după ce mi-am dat demisia din PRM. Asta l-a înfuriat pe senatorul Corodan, care a recurs la denunţ. Între timp, a plecat şi el, la PNL. A fost un circ fără rost. Este adevărat că am fost bolnav, chiar internat ceva timp. Este o problemă internă, mă abţin să comentez", a afirmat Chiorean.

„Hitter a semnat in locul lui!” „Eu am primit la cabinet o serie de sesizari in legatura cu consilierul respectiv din Baia Sprie, cum ca ar fi fost platit pentru sedintele de comisie ale Consiliului Local, in timp ce el se afla in concediu, la Baile Herculane. Ferencz Hitter a semnat in locul lui. Primind sesizarile, nu puteam sta pasiv fata de ceea ce se intampla si am trimis mai departe, la Parchet. S-a solutionat cu NUP, iar consilierul a primit amenda. Fiind la prima abatere constatata si prejudiciul mic, a scapat numai cu atat”, a precizat senatorul Ioan Corodan.

Ciprian Dragoş - GAZETA de Maramureş

Niciun comentariu: