sâmbătă, 22 noiembrie 2008

Dumitru Fărcaş interzis în Suciu de Sus

Aflat într-un periplu prin Ţara Lăpuşului, interpretul de muzică populară Dumitru Fărcaş a avut parte de o primire necivilizată din partea primarului din Suciu de Sus. Acesta din urmă le-a interzis oamenilor să ia parte la concertul susţinut de Fărcaş în clădirea Căminului Cultural. Totul s-a făcut sub “supravegherea” poliţiei din localitate.
Invitat alături de mai mulţi candidaţi la alegerile parlamentare din această toamnă, în periplul lor prin judeţ, interpretul de muzică populară Dumitru Fărcaş a susţinut o serie de concerte în localităţile Maramureşene. Începând cu miercurea trecută şi până sâmbătă, acesta a concertat în peste zece comune şi oraşe din zona Lăpuş, Cavnic şi Baia Sprie. Peste tot a fost foarte bine primit, în unele cazuri înregistrându-se până la 1.000 de spectatori. Pe lângă notorietatea de care Fărcaş se bucură în judeţul în care s-a născut, concertele au reprezentat o atracţie deosebită, mai ales că intrarea a fost liberă. Totuşi, au fost şi cazuri în care unii nu au perceput mesajul artistului Dumitru Fărcaş şi au împiedicat oamenii să participe la spectacole. În Suciu de Sus, primarul Viorel Paşca a făcut tot ce i-a stat în putinţă pentru a-i îndepărta pe oameni de Căminul Cultural, locul unde a avut loc spectacolul, în cursul zilei de miercuri. Din declaraţiile localnicilor, Paşca nu a dorit ca locuitorii din Suciu să vină să-l vadă pe Fărcaş. Mai mult, una dintre maşinile de Postului de Poliţie din localitate s-a aflat permanent în faţa clădirii, pentru a intimida localnicii. Stând de vorbă cu mai mulţi săteni am aflat că primarul Paşca a instaurat un regim de teroare în rândul acestora. “Io m-aş duce să-l văd pe Fărcaş, cu dragă inimă, da’ mi-i frică de primar, că m-a bate”, ne-a declarat o bătrânică. Am încercat să luăm legătura cu primarul agresiv, dar acesta nu a fost de găsit. În schimb, am reuşit să obţinem o declaraţie din partea comandantului Postului de Poliţie din Suciu de Sus. Acesta a recunoscut că una dintre maşinile pe care le are în dotare se afla pe drum, însă a afirmat că asta nu a avut nicio legătură cu concertul. “În niciun caz nu au fost împiedicaţi să meargă la concert. Noi am patrulat cu maşina pe drumul judeţean, la 100 de m de căminul cultural. Nu am avut noi nicio treabă cu cine merge acolo. Nu am fost informaţi că primarul le-a cerut oamenilor să nu intre în cămin”, a afirmat comandantul Ioan Boga. Atunci îl informăm noi pe purtătorul de uniformă de interdicţia pusă de Viorel Paşca, recunoscut pentru comportamentul său agresiv.
Dispoziţia lui Paşca Dacă oamenii s-au ferit să declare lucruri negative la adresa primarului, de teama eventualelor repercursiuni, Dumitru Fărcaş s-a arătat surprins de ceea ce s-a întâmplat, find dezamăgit că la prima sa întâlnire cu publicul lăpuşan, oamenii au fost împiedicaţi să îl asculte. În Suciu de Sus, la spectacol au asistat doar 30 de persoane. “Au fost probleme la Suciu. Eu nu mi-am dat seama ce se petrece. Lumea trecea pe lângă noi, ne saluta şi nu avea putere să intre în Cămin. Eu fenomenul ăsta nu l-am mai întâlnit niciodată şi nu mi-am dat seama de ce. Până la urmă, au venit dintre suceni să ne spună că primarul a dat o dispoziţie general valabilă, că niciun cetăţean nu are ce căuta în cămin, în niciun fel. Asta pe toată perioada în care noi suntem acolo. Nişte copilaşi au venit şi ne-au spus, în primă fază. Iar apoi am discutat cu nişte cadre didactice. A fost o realitate. Nu am luat în seamă, dar mi-a părut rău. Pentru că în calitate de primar, când îţi vine cineva în parohie, e frumos să ai decenţa să saluţi. Nu contează ce culoare politică are. A venit Mitru Fărcaş, care e prieten cu un consătean de-al lor şi chiar am fost invitat să cânt când au sfinţit o frumoasă statuie în cinstea eroilor din cele două războaie mondiale. Am rămas surprins. Dar nu se moare din asta. Dacă e vorba de decenţă şi bună cuviinţă. Putea să ne transmită un salut – . Că am avut sau nu spectatori, e altă treabă. Păcat. M-am dus cu drag la ei şi s-a întâmplat asta”, ne-a spus Dumitru Fărcaş. Cât despre celelalte concerte susţinute de rapsodul popular, acesta s-a arătat încântat de primirea de care a avut parte în Ţara Lăpuşului şi nu numai. „În rest, au fost zile frumoase de toamnă. Oamenii au lăsat din preocupările lor şi au venit la căminul cultural. Ne-au primit cu plăcinte, pancove şi ciurigăi. Specialităţile noastre, de acasă”, a mai afirmat Fărcaş.

8 comentarii:

Anonim spunea...

Incredibil! E posibil un astfel de fenomen intr-o Romanie...europeana?
RUSINE!
Folclorul nu are culoare politica, o asemenea culoare, iata, se pare, devine obligatorie pentru cei ce conduc destinele asezamintelor culturale...JALNIIIIIIIIC!

Anonim spunea...

Dar de unde e acest "dom' premar"? O fi din vreun trib primitiv, ori a trait in padure cu animalele salbatice, nu stie ca putea chiar sa-si faca si el campanie electorala daca stia sa primeasca o asemenea personalitate? Bietu'....asta e, e lumea celor ca el, din pacate...

Anonim spunea...

HAI LASA

Anonim spunea...

CINE E ACEST PRIMAR? UN OM CARE A RIDICAT SUCENII DIN NOROI.

Anonim spunea...

Aceasta tema este pur si simplu fara pereche:), este foarte interesant pentru mine:P Bravo !! vreau sa mai vad in continuare discutii pe tema asta!

Anonim spunea...

[b]Party Poker Spring Bonus Code ! USE CODE: pibonus325 on your first deposit and get free 325 euros![/b]

Besides the big bonus, will also be eligible to play in an exclusive private monthly $ 6000 Freeroll!
These freerolls are open to anyone who has signed for Party Poker Poker and play with some points at least 100 games in the previous calendar month.
The freeroll will be held monthly on the 3rd Saturday at 3 pm EST.
This means that if he wins 100th match points in November, having the opportunity to play in the $ 6000 freeroll held December 3 Saturday.
The freeroll will be available each month – indefinitely. This is a great value for all players Poker-infos.com Party Poker.

Anonim spunea...

Super bun primaru...

Anonim spunea...

primaru lu peste